Manikavasagan, antara 17 ditahan.

Hari ini aku tak kerja, maklumat agak lambat sikit,…

MP Kapar antara 17 yang ditahan dihadapan IPD Brickfields selepas dipercayai gagal mengikut arahan polis meninggalkan kawasan larangan.

Kejadian berlaku pagi tadi selepas beliau bersama 200 pengikut dan penyokong Uthayakumar y kini meringkup di ISA membuat laporan polis selepas suaranya tidak didengari.

Polis terpaksa bertindak menyuraikan mereka menggunakan water canon.

Advertisements

hari di Phuket, cukup mempersonakan,…

Benar cakap orang, jauh perjalanan banyak pengalaman, tapi satu lagi pepatah mengatakan hujang emas ditempat orang, hujan batu ditempat sendiri.

Maka lebih baik tempat sendiri.

Selama lima hari aku berada di kepulauan Phuket, memang tersentuh hari aku dengan keadaannya disana, nauzubillah huminzalik,..

Bermula dari segi makanan hinggalah keadaann semasa, dari segi ekonomi, kekuatan masyaraakat dan pekerja kedai, semuanya melibatkan bangsa asing.

Tak cukup dengan warga tempatan, Thailand mengimport tenaga kerja daripada Nepal sebagai pembantu kedai.

Melalui tafsiran aku, penglihatan kecil aku kiri dan kanan menunjukkan pendatang dari pelbagai negara terutamanya dari Barat. KKebanjiran mereka ini tidak lain tidak bukan ialah melarikan diri daripada cuaca sejuk di negara asal.

Datang mendapatkan cahaya matahari disini,… tapi bai aku mereka ini bukannya mendapatkan cahaya matahari, walaupun sebahagiannya bersama pasangan, tp hanyalah sebahagian, manakala yang lain hanya mencari cahaya keseronokan dunia sahaja.

Pendek kata, bukan panjang tau, kat sini semua ada tolak mak bapak aja, club malam tu lebih dari foodcourt kat malaysia, dari segi gay pun ada, cuma diri sendiri yang mampu mengawalnya.

Bukan nk ceritakan yang aku nie baik atau tidak, aku tak berkesempatan nak masuk Thaigurl show la, bukan apa tak berani sangat la sebab takut bila aku masuk nanti terjadi benda yang tak elok, terkejut mak bapak nanti.

Pendek kata, klu berani cuba lah,..

Tapi apa yang aku lihat, wajarlah ALLAH menurunkan bala Tsunami di sana, hanya mereka yang pergi sendiri sahaja yang  tahu akan kebenarannya.

Tarian Gay

Tarian Gay

Bapok jalanan

Bapok jalanan

Tawar menawar diluar

Tawar menawar diluar

KEmbali bekerja,…

Selepas 10 hari aku menikmati cuti yang agak panjang, aku akan kembali bekerja esok,..

Sepanjang 10 ari itu, lima daripadanya berada di kepulauan phuket, manakala selebihnya berada di kg bg membantu parents aku pindah rumah.

Daripada rumah kerajaan, kami sekeluarga berada dirumah sendiri di Kampung Padang Asam, Bukit Keteri Perlis.

Phuket, nantikan aku….

Esok, kira-kira jam 12.45 akan terbang aku ke Phuket, Thailand.

Apapun yang ku pohon kehadrat ilahi hanyalah keselamatan dan kesempurnaan perjalanan ini. Bukan dunia yang aku cari tetapi demi keindahannya di sana.

Tak tahu kenapa Phuket yang menjadi destinasi pelancongan aku, sedangkan hanyalah seolah-olah seperti kampung aku jugak yang terletak di selatan Thailand iaitu Padang Besar Perlis.

Apapun kepada pengunjung blog ini, aku pohon mendoakan keselamatan aku disana. selepas itu aku akan pulang ke kampungku diperlis bagi membantu kedua orang tua mengemas rumah.

Kedua ibu bapa aku akan berpindah ke kediaman kami yang dibina kira-kira lima tahun lalu.