My Parents No 1…

Aku sangat bersyukur kepada Nya kerana meinjamkan aku, abg dan adik mengecapi kasih ke dua-dua parents hingga hari ini.
Sepanjang hari ibu lalu, aku membaca dan mendengar pelbagai komen dan penghargaan kpd ibu sama ada di blog, FB, FS dan mcm lagi.
Semua menghargai kehadiran mereka, cuma kita kadang kala lupa akan kewujudan mereka, sering mengabaikan tanggungjawab.
Cuma akan terasa apabila kehilangannya di depan mata.
Masa itu sudah tiada apa lagi yang boleh diberikan, ibu bapa tidak mahukan sebarang wang daripada kita, cuma mahukan sedikit perhatian dan kasih sayang dicurahkan.

Petikan:
Seorang sahabat opis aku, Atiqah belum merasai puas 11 tahun bersama ibunya disambut tetamu Allah.
Aku dan Lia pernah berbual didepannya mengatakan tak sabar nak balik kampung utk nikmati masakan emak, dia hanya tundukkan kepala.
Pendekkan cerita aku tahu segalanya ketika hari ibu lalu apabila dia menyuarakannya ‘Palie, ko balik kg boleh mkn masakan emak, tp aku bila blk kg kena mkn masakan sendiri dan msk apa yang bapa aku suka makan.
Patut la selama ini dia angsung tak pernah menyebut tentang ibunya.
Apapun dia bangga dgn bapaya yang tidak mencari teman hidup pengganti kepada ibunya, Bapanya membuktikan tanpa wanita dapat membesarkan kesemua anak dengan berjaya.
Im also proud with u, so strong. Satu lagi kisahnya mendapatkan rawatan di DEMC. Nice story,.

Manakala seorg lagi rkan aku, Jun, dipetik blognya,

abah..
tetiba aku duduk dalam gelap. aku renung laptop aku. laptop ini hadiah hari lahirku yang terakhir sebelum abah pergi. tiada lagi sms dan hadiah dari abah untuk aku. bercerita pasal abah, aku tau betapa susahnya menjadi ketua keluarga. nak didik anak seramai 7 orang. masing-masing ada peel sendiri. sudah aku aku ceritakan perasaan aku melalui hidup ini.
http://damsel85.blogspot.com/2009/05/abah.html

June, moga ko dapat mengantikan abah dan mak kepada adik2,..
Pengorbanan besar tu,..

Sorng lagi kalau tak salah, rini menerima nasib sama.

2 thoughts on “My Parents No 1…

  1. alhamdulillah,moga jadi anak yang baik yang sentiasa membahagiakan mak dan ayah..hargailah selagi mereka masih ada,jangan sia-siakan setiap detik dan saat yang ada untuk berbakti pada mereka berdua..jangan lupa doakan kerahmatan dan keberkatan pada mereka berdua setiap kali penghujung solat..

Leave a Reply

