Selamat Hari Bapa, ABAH,….

Malam nie kepala aku agak berat, nak tidor tak boleh.
Aku pun tak faham kenapa, macam ada sesuatu yang tidak kena saja.
Kerja di opis semua dh beres tapi rasa tak lengkap ja hidup.
Pikiaq-punya pikiaq baru lah tau, aku masih belum mengarang sesuatu buat abah.
Hari ini hari bapa yang disambut seluruh dunia, cuma pagi tadi aku sempat mengucapkan Selamat Hari Bapa kepada ABAH.
Serangkap ringkas.
Media dan FB banyak memperkatakan menghargai BAPA selagi masih ada.
Bagi aku abah dan mak adalah segalanya.
Sebenarnya dalam mengeluarkan pendapat, aku sering seteru dengan abah, sebaliknya abang ngan adik sependapat.
Pendapat kami sememangnya berbeza, ada saja yang tidak kena.
Contohnya, hobi abah membela burung-burung, ini disokong abang dan adik.
AKu langsung tidak menyukainya, apa yang abah buat berkenaan burung, pasti mendapat tentang dari aku.
Apaun, abah langsung tidak pernah mengambil hati. Itulah abah.
Kini abah telah berusia 53 tahun, berbaki 5 tahun lagi dalam perkhidmatan polis.
Bagaimanapun aku melihat kini, abah menggambarkan tidak akan melanjutkan perkhidmatannya dan akan menamatkan perkhidmatannya.
Itu kami sekeluarga tidak kisah, kerana telah lebih 30 tahun abah dan mak mencurahkan bakti kepada nusa.

abah dan mak

One thought on “Selamat Hari Bapa, ABAH,….

  1. saya terbaca blog saudara,yg paling menarik sekali ttg hobi ayahanda saudara. boleh dikatakan kami mempunyai hobi yang sama….. so,saya nak mintak tlg saudara kalau boleh tanya kan ayah saudara ttg burung merbah jambul tu kalau2 ada yang hendak dijual….. saya amat meminati specis burung ini….so kalau tak keberatan,sila hubungi saya ( email ) kalau ada yer…..thanks..

Leave a Reply

