Semalam, hari ini dan esok.

tempat berkumpul aku dan kawan2 sambil jual diesel pada siam, kisah dua tahun dulu.

Tiga perkara ini amat berkait rapat dengan kehidupan kita. Semalam adalah kenangan, hari ini pelajaran dan esok merupakan penentuan.

Ini yang membuat aku menjadi seorang anak kepada kedua ibubapa, insan kepada diri sendiri dan masyarakat kepada negara.

Apa yang berlaku dahulu hendaklah dijadikan sebagai kenangan. Pahit dan manis perkara kedua, yang penting ia dijadikan pengajaran untuk hari ini.

Manakala kejadian hari ini adalah pengajaran dan panduan untuk masa depan. Aku yakin dengan setiap keputusan yang telah aku lakukan. Ianya untuk kebaikan diri aku, keluarga dan negara. Walaupun tinggi impian aku, insyaallah aku mampu laksanakannya.

Dan esoknya adalah penentuan daripada pengalaman dan pengajaran.

Susah senang hari ini, untuk kejayaan dan kemudahan masa depan.

Hampir enam tahun aku diperantauan, banyak erti kehidupan yang aku perolehi. Alhamdulillah kejayaan hari ini merupakan kesengsaraan dan usaha selama ini.

Pahit manis pengalaman adalah warna warni kehidupan, org tua pernah berkata peluang hanya datang sekali, tetapi ALLAH punya kuasa, siapa yang tahu.

penaja lokasi

DIA yang tentukannya, jadi kita usaha dan berserah kepadanya sahaja.

MFZA: Tidak menyesal dengan apa yang berlaku, anggap sebagai warna kehidupan walau kadang kala terlalu pahit ditelan.

Leave a Reply

