Aku rasakan,.. aku terlalu penat

Kerja aku sebagai penulis berita

Minggu ini kehidupan aku dirasakan sedikit sibuk dengan pelbagai urusan.
TApi yang paling bestnya aku menikmati cuti yang sangat panjang iaitu dari 7 Disember hingga 28 Disember.

1. Mulanya bercuti aku ke Skudai bagi meraikan majlis pertunangan dzofeer dan wardah.

2. KEmudiannya selang beberapa hari (jumaat) aku pula ke Seremban bagi mengambil atuk yang berada dirumah kak shidah (sepupu sulung keluarga emak).
Seharian di Seremban aku sempat bertemu dengan seorang sahabat lama yang juga senior aku di sekolah teknik kangar. Alhamdulillah perbualan hampir dua jam membuatkan aku mengorak langkah baru.

3. Nak dijadikan cerita, Sabtu pula aku bertemu Dzofeer dan Wardah untuk mengisi satu survey yang dilakukan di Spektrum Ampang oleh Mus.
Seharian aku bersama seorang lagi sahabat aku sehingga malam kami mencari sesuatu di Midvalley. Selesai juga dan aku menghantarnya pulang ke rumah di Cheras.

4. Ahad pula, aku dan keluarga maksu dan paksu berkelah di rumah abng. Kami bawa juga mak cik dan atuk, tumbanglah daging kambing dan kepak ayam. Pergh, memang menarik kalbulah dikatakannya. Sebelah malam kami pergi UpTown Danau Kota hiangga jam 4 pagi. Aduss,..

5. Isnin, aku diminta mengaturkan satu jamuan tengah hari antara MT UMNO, Datuk Azeez Rahim dan Bos Sinar Harian oleh Wan, juga best friends aku. Tumbang lagi kepala ikan dua ekor yang disajikan. Melekat bau sampai malam tak hilang. Sehingga blog ini ditulis kepala aku agak berat kerana tidak cukup tidur.

6. Selasa, jadual aku masih sibuk, aku kena bangun pagi hantar tok ke stesen bus. Walaupun bus jam 9, aku terpaksa keluar rumah jam 7 pagi kerana avoid stuck. Selepas itu aku nak g pulak SOGO atau JUSCO sebelum mengorak langkah ke UPM. Dalam perjalanan itu, aku perlu singgah ke Sapura Building bagi bertemu dengan mak angkat. Difahamkan dia selalu mengeluh kerana aku telah terlalu lama tidak ke kedainya. Maka kena menjenguk sikit.

7. Rabu, aku akan membawa maksu ke puncak bukit di negeri Pahang. Ini bertujuan bagi meraikan Along yang tamat peperiksaan SPM. Puas memujuk abg untuk join, malangnya dia kena kerja. Sekali lagi kena bangun awal.

8. Khamis, mahu atau tidak aku kena balik kampung, abah dah bising cuti lama masih belum balik kampung, kawasan rumah telah dipenuhi rumput. Abah dah tak boleh melakukan kerja-kerja berat kerana sakitnya baru baru ini. Selepas sepuluh hari aku cuti, baru lah boleh balik kampung nampaknya. Banyak tugasan sedang menanti..

MFZA: Wah sibuknya aku mengalahkan Pak Menteri.

Leave a Reply

