Raya dan balik kampung

Tahun ini aku dijangkakan akan balik kampung memandu bersendirian.
Beratnya hati untuk melakukan perjalanan bersendirian.
Paling cepat perjalanan ke kampung aku sejauh 520km akan mengambil masa empat jam, tetapi kali ini akan lebih kerana speedtrack banyak, nanti tak pasai2 kena tembak.
Nak tak nak aku kena balik juga, sebab abang balik lepas raya. Jadi aku kenalah meramaikan rumah. Lagipun ini raya terakhir kami lima beranak. Ikuti kisahnya.
Bukan apa, adik akan melangsungkan perkahwinan..
Apapun aku kena gagahkan untuk menempuhi perjalanan itu.

Leave a Reply

