Pernahkah kita laluinya

Sape pernah buat salah satu benda-benda kt bwh ni masa kecil :

1. Buka kipas meja, cakap depan kipas, nak dengar suara bertukar.

2. Naik kereta, tengok bulan & ingat bulan ikut kita.

3. Naik basikal, boleh lepas tangan dari ‘handle’, rasa hebat sangat.

4. Masa sekolah,ada orang bagi milo free, lepas ambil sekali, menyamar jadi orang
lain, beratur ambil air lagi.

5. Lukis burung guna huruf M.

6. Lukis matahari di penjuru atas kertas lukisan dan antara bukit.

7. Masa kecil, fikir bentuk hati yang sebenar macam ni –> ♥

8. Tutup peti ais dengan perlahan, sebab nak tengok bila lampu dia mati.

9. Kalau tak siap keje rumah sengaja tinggal buku latihan kat rumah.

Bila mengenang perkara ini teringat masa kanak-kanak. Silap sikit kena cubit, rotan dan tarik telinga.

Alhamdullillah, jadi jugak aku ‘orang’.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s