Penat, tapi dahagakan cerita

DAY 5

Hari ini aku terasa amat penat, entah kenapa. Mungkin disebabkan tidur lewat atau kerja tidak menentu. Akibat itu, aku terlajak tidor pagi tadi.

Tetapi lupakan semua itu, hari ini juga aku banyak membuat tinjauan keadaan sebenarnya Lahad Datu, sekolah, peniaga dan pelancong.

Tinjauan pelancong memang memberikan kesan teruk kepada peniaga, ramai pelancong tidak berani berada di Lahada Datu, kedai-kedai juga tutup lebih awal.

Pasar ikan dan pasar rakyat kurang pengunjung membuatkan peniaga susah hati. Ikan yang dijual amat berkurangan, begitu juga dengan udang dan ketam.

Cuma apa yang aku geram semuanya adalah segar bugar dan murah. Geram punya pasai, malam tadi aku pekena Sea Food di Lahad Datu, ketam nipah yang selalunya di KL sekilo sehingga RM60, disini separuh harga sahaja.

Sebelum aku terlupa teringat aku semasa di Sekolah Kebangsaan Sahabat 4, Felda Sahabat Lahad Datu, aku dilayan seperti YB, cukuplah gambar ini menceritakan segalanya. Argh, sudah penat untuk menaip.

YB Palie melawat kawasan. Saya berjanji akan jaga kawsan ini bersungguh-sungguh.

YB Palie melawat kawasan. Saya berjanji akan jaga kawsan ini bersungguh-sungguh.

Duhai Lahad Datu

Bilalah aku akan meninggalkan kamu Lahad Datu.

Bilalah aku akan meninggalkan kamu Lahad Datu.

… ini sajalah entry hari ke lima

Leave a Reply

