Apa salah aku dihukum begini!

image

Honda Wave 125 ini digunakan sepanjang tiga tahun sebelum beli kereta.

Hari ini aku ke pejabat naik motosikal kapchai Wave 125 sebab ada kursus dua hari.
Jalan jem, kebiasaannya perjalanan 20 minit boleh membawa kepada sejam.
Masa nak balik tadi hujan lebat, jadi aku singgah di Hayaki Seksyen 13, Shah Alam.
Dekat dua jam juga tersangkut, nak balik tak boleh.
Hampir dua jam itu, mujurlah ada kawan hantar plastik untuk isi beg dan kasut kulit.
Kalau bukan kerana kasut, aku redah.
Nak jadi cerita aku buka kasut dan ambik moto yang diparking.
Sebaik tarik ja moto, alamak tayar depan boyor.
Ya ALLAH, ujian apa ini.
Dengan berkaki ayam dan tayar depan bocor aku redah juga menunggang motosikal hampir 7km.
Syukur selamat.
Masa paling mencabar apabila traffic light merah.
Erk,… pelan-pelan aku tarik visor tutup muka…
Malu…
Tapi ini mencabar, teringat selepas tiga tahun kerja baru aku beli kereta.

Posted from WordPress for Android

Leave a Reply

